Min första!

Min första pannlampa och min första skentur, undra om det finns något samband?;)
Nej men jag har alltid varit väl medveten om att Harpo aldrig skenat med mig, Grindevit har gjort det med mig 1 gång när han var ny och typ var livrädd för allt, men aldrig Harpo. Så fick så härligt vara första gången i måndags! 
När hästen skenar så springer den OKONTROLLERAT i 50-200 meter och stannar sedan och kollar vad det var för läskigt som kaaanske jagade dom. 
När hästen bara springer iväg och är stark räknas alltså inte som sken. Skenar=flyr=stannar(såvida det otäcka inte försöljer)
Iaf skrittade jag ut, och min fina nya pannlampa lös upp en skylt. Hemskt var det tyckte Harpo!
Och sen åker Harpos flickvän ifrån honom på lördag, det är ju mindre kul. Kommer kännas så tomt utan lilla Wildis...
 

Kommentarer
Postat av: Elin Larsson

Förra fredagen när vi red ut och var på väg hem så lös min pannlampa upp skylten som är vid den lilla vägen ned till stallet, det lade Grinde märke till och han bokstavligen tvärnitade, det var vääldigt nära för mig att ramla av där ;) haha, söta hästar!

Svar. Bra tips, ska nog börja skritta ut låånga rundor nu, eftersom man knappt kan göra något annat eftersom att det är så otroligt halt överallt så kan man lika gärna skritta ut en lång runda. Hellre att de får gå och röra på sig än att stå inne och bli stela i spiltan liksom ;)

Svar: Så typiskt meshästar! Och jag som trodde att pannlampan skulle lösa mina problem?
Gör det! Oftast när man rider ut vill man ju bara mysrida, vilket ju är helt okej ;) Men jag försöker så mkt som möjligt ta ut ridbanan på uteritterna, är ju lite svårare eftersom dom oftast är ganska ofokuserade. Brukar sicksacka på grusvägarna med skänkelvikningar, och göra mkt halt och backa för att han ska lyssna. Endast fantasin sätter gränser ;D
horzemanship.blogg.se

2013-01-18 @ 23:53:38
URL: http://lizzylover.blogg.se
Postat av: Elin Larsson

Svar. Kan tyvärr inte säga vad det är ... än ;) Förhoppningsvis blir det klart till sommaren, då kanske jag säger det ;) om jag blir nöjd då också, självklart :D

Svar: Men dåå! Sjukt nyfiken
horzemanship.blogg.se

2013-01-18 @ 23:54:21
URL: http://lizzylover.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0