Kallt

Alltså det är underbart fint och glittrigt med all snö, men sjukt iriiterande kallt. Mina läppar svider som sånna där sår där bara huden fläkts bort men det blöder inte(typ classic högstadiegrej när man suddade med suddiggum på handen för att bevisa sin manlighet). Det plus att man hällt(SMÅLÄNSKA!) 1 liter salt och gnuggat i såret.. Ja, så mycket svider mina läppar.

Men nog talat om det, skrittade fram ute och red sen i paddocken. Han är ju bara halvt igång nu pga årstiden. Men så grymt energisk och ofokuserad, så idag var jag tvungen att släppa loss på hans energier lite. Tänkte mest bara skritta och köra lösgörande och trava lite. Men fick bli galoppfattningar ist, haha tippat. Han skuttade även över hindret som står framme i paddocken ett par gånger. Likt förbannat så var han lika pigg när jag skulle trava av honom... Suck, lilla havreflanet <3

Ska kanske ner till klubben och låta en tjej hoppa min lilla plutt lite, om hon nu vill så att säga. Har ju inte anläggningsavgift och känner inte för att betala en hundring för att han ska få hoppa lite höhö :)
Blir förmodligen en ny sadel snart, eller ny. Är samma märke men en nyare modell :)

Min heter Chezz Ibirico II och denna Chezz Calido, har ett dilemma... Tycker den är snyggare i svart, men mitt träns är brunt... WHYY?! Höhö, vad tycker ni?
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0