Stallfri dag!

Ganska skönt faktiskt, och bara ta det lugnt och inte ha några måsten. Missförstå mig inte, att åka till stallet är avslappning. Men det är ju något man ändå måste göra så att säga :)
Jahopp iaf, "ledig" dag spenderas i köket, som den kökskvinna jag är. Ska göra knäckebröd, dock inte till Harpo men ska ta med mig så han får smaka en bit. 
 
Är grymt taggad på ett dressyrpass faktiskt, dels pga att jag var med en kompis på dressyrträning i tisdags. Vill också!
Googlar lite dressyrövningar, måste träna innan! Är lite svårt att bara göra självständingt, men som jag skrivit innan så har jag tränat mkt halter, och nu går han från trav till halt busenkelt. Han har blivit en helt annan häst och rida. 
 
Brukar köra på volten, i trav och skritt. Börja givetvis med skritt! 
Går ju och göra i vilken gångart som helst samt vilken volt som helst, tex stora mittvolten. Gör hästarna väldigt lyhörda, men man måste kräva att dom stannar. Rider ibland på akademiskt vis med spöet, alltså håller det frammåt ist för bakåt. Och Harpo och ju väldigt lyhörd så man behöver bara i princip lägga spöet framför på bogen. I början då, nu kör jag utan! :) Brukar även backa några steg emellanåt och byta punkter så han verkligen lyssnar och inte gör det bara för han vet att han ska göra det :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0