Nghe

Igår blev det en barbackarunda ute.
Idag blev det lite markträning.
Började med att ha honom i grimskaft, sen fritt och i slutet grimskaft. Blir ju mer fokus med grimskaft, men jag tycker man får en ärligare kontakt med hästen utan. Blev lite voltarbete, kan juinte göra allt för mycket nu när underlaget är så hårt. Han är väldigt överambitös med stegringarna nu när han lärt sig det, så blir lite i tid och otid. Måste försöka träna mer på att han inte ska göra det när jag inte ber honom. Sen är det ju även lätt att han gör det när jag tränar spansk skritt, vilket jag även gjorde idag och som han svarande väldigt fint på. Gjorde även många halter och backningar, mest när han tappar fokus och även för att han ska få in det att han inte får gå före mig.
Var ett bra men ganska kort pass idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0