Halluu

Satte upp ett lågt litet hinder som tanken var att han skulle hoppa lite löst. Eller ja, tänkte egentligen bara börja med att han ska förstå vad jag vill och sedan göra det frivilligt. Det började jättebra, han var fokuserad och inte överpigg. Men efter ett tag så tappar jag fokusen eftersom jag inte var helt säker på hur jag skulle få honom och gå på ytterspår istället för att tränga in mig där. Så då tappar han fokus helt, och sen att de andra hästarna gnäggar i hagen gör ju inte saken bättre. Fick världens energi helt huxflux. Fick lite koncentration emellanåt, och försöker få så mycket uppmärksamhet jag bara kan. Han gjorde ett par fina stegringar emellanåt i alla fall! Men så är det ju, måste kunna gå dåligt för att kunna gå bra. Och det är väl i de dåliga tillfällena man lär sig mest, typ som att jag borde matchat hans energi lite bättre idag även fast den varierade så mycket.

SOMMAR!<3

Angående hindret så gick han först över det helt frivilligt när jag stod på andra sidan paddocken. Massvis beröm! Och sedan travade han jämte och hoppade 3 gånger, han valde att gå bredvid 2 gånger. Men det var baraför jag inte gav honom tillräckligt mycket beröm efter andra hoppet. Aja, duktig ponny förvirrad människa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0