Dealen?

Okej, här är dealen;
Du ska ha en metallbit i munnen och springa tills jag säger att du ska stanna. I tempot som jag väljer, när jag väljer. Jag bryr mig inte om det gör ont, jag bryr mig inte om du inte tycker om det. Du ska göra som jag säger, för lets face it, du ser mycket snyggare ut med mulen tryckt mot bogen än uppe bland träden där du vill vara.


Det låter väl fair, aight?

Jag förstår inte, varför dom flesta väljer att göra såhär:
När man kan göra såhär:
Tanken slår mig ganska ofta, att många i dagens läge där framgång är alldeles för viktigt. Glömmer varför vi började att umgås med dessa djur? När man första gången satt på hästen var det en skräckblandad förtjusning, och man(iaf jag) hyste en enorm respekt för detta stora och från början vilda djur. När man sedan fortsätter i många år, glömmer man detta. Man glömmer att det är ett djur, med egen vilja och väljer det man vill göra själv utan någon tanke på hästen.
Många som fortsätter väljer att börja tävla, och jag skriver inte detta för att provucera någon. Utan det finns säkert ett stort antal hästar som gillar detta. Men när det gäller tävlingar, så finns det också väldigt många människor som gör det endast för framgång. Som den dag de fyller 18 säljer sin häst eftersom de inte kan tävla längre, man utnyttjar alltså hästen. Som ett slags redskap mot framgång. Jag anser inte att det är människans fel, utan ibland måste man bara stanna till och tänka efter.
Varför började jag rida?
Alla har någon gång drömt om att galoppera på stranden eller ängen, utan sadel eller träns. Iklädd en vit klänning med vinden blåsandes i håret.
Ge aldrig upp den drömmen!


Jag vet att vägen dit är lång, och det kommer att krävas mycket tid och förtroende.
Men en dag, kommer det vara vi
.

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Säg någon som inte drömmer om att galoppera på en stor grön äng på sommaren, eller att galoppera på en strand ... Ah, drömmar är till för att förverkligas! <3

2012-01-08 @ 22:01:32
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: fia

Du är bäst!!

2012-01-09 @ 12:12:08
URL: http://lovgrenphotography.blogg.se/
Postat av: Emelie

uuuush!! Det roliga är att hästar går ju inte ens i korrekt form när de går sådär! Men ändå vill människor det jag fattar inte vittsen!! kolla vad fint min häst går liksom... händer det något om man rider så på tävling? ;) haha! För tycker att vissa dressyrryttare är nästan på gränsen..

2012-01-10 @ 20:10:57
URL: http://lineemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0