Uppdatering, finally!

Får fortfarande inte rida min riddarhäst på ytterligare en vecka, men får iaf vara i stallet ;D(eller, jag får inte rida med hjälm... Och sånt pysslar man ju inte med direkt) Så igår tänkte jag kolla mest lite hur det fungerar rent kommunikationsmässigt nu när det var ett tag sen, och även hur mkt energi han hade.

Tog lite inspiration ifrån clinicen(som jag var på i lördags som jag ev. kommer att sammanfatta om så önskas! Men då får ni skriva det annars känns det onödigt)och övade mycket på nedåtsökning, eller tryck ska man väl egentligen säga. Gick jättebra i början, han var grymt lugn och nästan lite trött/lat. Skenet kan bedra för en halvtimme senare när jag gjorde lite löst och sen skulle trava av honom med kapson och longerlina. Bara stack han helt okontrollerat runt, runt, runt och runt på volten. Så märks att han inte gjort så mycket på en veckas tid(förutom att mina fina Fia ridit honom men blir ju inte tillräckligt för honom tydligenxD), och han verkade ganska nöjd efter lite stegringar, så han fick visa upp sig lite och ta ut lite energi. Men pigg, ja det är han verkligen. Och han var även väldigt känslig även fast han vid vissa tillfällen bara stängde av fullständigt.

Och idag red min Fia lilla plutten :D Taaack bby


Att inse att man är okunnig är ett bra steg mot kunskap



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0