Igår!

Släppte jag honom i paddocken. Först löst och sen i grimma. Och gissa om han var pigg, när jag övade stegringar så blev det nästan så han studsade fram av all energi. Och den spanska skritten var i midjehöjd med mig. Men gick bra trots överskottsenergi, men pga energin så tror jag inte vi fick ut så jättemycket mer än just energi. För det är lätt att för mig bli väldigt glad när han är pigg, vilket leder till okoncentration.

Och för han som då är väldigt pigg blir mer ignorant och vill hellre göra de övningar som t.ex. spansk skritt och stegra(och bara allmänt springa omkring) för att göra av sig med energin. Men gick annars bra och har börjat lite smått med att träna stegra utan grimskaft eftersom han börjar förstå mitt kommando, innan backade han mer i början och då var grimmskaftet en bra förhållning. :)


Du kan inte lära någon dansa med spö och sporrar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0