Skulle uppdaterat...

Skulle uppdaterat i förrgår, men då funkade att inte överföra den bilden jag tagit på sadlen när vi provade den på Harpo. Så blev så upprörd xD


Hade iaf lite träning för Tesan tillsammans med Jossan och Killen den dagen. I den nya sadlen, och den var helt okej! Satt okej och kändes okej, är ju ganska svårt att hitta en sadel som sitter som gjutet på en häst under tusenlappen. Utan då får man skräddarsy helt enkelt! Och denna kommer användas sparsamt, men den tryckte ingenstans och han visade inga tecken på att den gjorde ont verken under eller efter ridningen när jag tryckte på ryggen.
Helt okej dressyrpass faktiskt! Hade lite bommar också, vågar faktiskt säga att han har börjat länga lite på traven nu. Galoppen är ju lite sisådär, men fick till några få "normal" galoppsprång.

Igår red jag bara ut en runda, blev mycket miljöträning måste jag säga. Eftersom vi mötte på jättefarliga vedträd som skulle hoppa på Harpo och bita honom - trodde han. Och även 3 rådjur, fast dom var inte lika farliga x)
I Övrigt en mycket nöjd ponny för tillfället, fäller mycket päls nu dock så han är lite kinkig med borstandet. Är ju pälssättningstider nu!

Nu blev jag upprörd igen, för det funkar fortfarande inte att lägga in kortet på datorn. Nya skittelefon...

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Haha, jag blir inte skrämd så lätt ;)

Fast om du kör bil så blir jag nog det ;s



Haha, ja! Gärna, Grindes svans växer typ lika fort som en plastblomma ;(

2011-09-25 @ 23:38:17
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0