De senaste två dagarna

Lördag: Red barbacka i paddocken, han skötte sig bra. Men var väldigt okoncentrerad. Var ungefär igår jag märkte hur JÄTTE AWESOME han är på framdelsvändningar! Kul :) Tog även av tränset och lekte lite med honom löst. Han var dock lite seg och trött, men gjorde bara lite basiska saker ändå :) Blev inget långt ridpass, och ingen galopp. Lite trav. Tränade mest sidförande och ställning/neråtsökning.

Söndag: Red ut med Mikael, fick upp honom på Killen! Trodde jag aldrig jag skulle få :P Han vr faktiskt väldigt duktig min lille fis. Harpo var ganska överladdad på tillbakavägen hem, eftersom vi bara travade lite och inte galopperade nånting.

Och imon ska jag kanske åka och kolla på en/två sadel/lar! Behöver en bomsadel att komplettera med min bomlösa, ifall man ska klättra eller t.o.m hoppa någon gång. Man får ju inte göra det i en bomlös eftersom det blir ett ganska stort tryck precis under stigbygelfästena när man hoppar. Finns ju ingen bom som jämnar ut trycket.
Denna, en Zaldi 17,5. Ser onekligen bekväm ut!
Och denna, ingen aning om märke eller så. Är ju mest inne på den andra. Men det är en syntetssadel iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0