Dagens ridtur!

Sket i att det regnt hela dagen, var bara tvungen att åka ut idag. Har inte varit där sen i fredags! Först tänkte jag bara mysa lite och möjligtvis klippa till manen lite bättre som jag klippte förra veckan. Men blev sen så sjukt sugen, och sen duggade det när jag började rida.
Red barbacka, och måste säga att min häst är helt underbr att sitta på nu! För bara 2-3 månader sedan var det som att sitta på Grindevit(No offence Elin ;)), nu är han snart lika skön att sitta på som Fritte!
Andledningen till detta är inte för att jag tränat honom, ohnej. Utan dessa underbara backiga hagar som gör att han måste använda ryggen och se efter fötterna. Han har alltså fått muskler och blivit mindre klumpig, utan att jag i princip gjort någonting ;) Innan har han ju bara gått i plan hage, och mestadels på nybörjarlektioner. Det bygger man inga ryggmuskler på! Kan vara sadlen lite med, den trycker ju inte på musklerna. Så musklerna kan utvecklas eftersom det inte ligger någonting och trycker på dom.
Inte världens bästa jämförningsbild iom att det är lite andra vinklar. Men det syns iaf i verklighenten!

Iaf, övade mycket sänkning idag, och återigen är han bäst i världen. Skrittade mest, och gjorde många volter och serpentiner. Gjorde även endel sidförande, som öppna och skänkelvikning. Allt för att mjuka upp varenda muskel i kroppen. Måste också berömma han, eftersom han blivit väldigt lyhörd jämfört med innan, speciellt när det gäller munnen. Behöver inte ta i den knappt, och det är ju de jag strävar efter!
ÄLSKAR MIN PONNY!<3
Sedan kommer jag återigen till en fråga som jag ställt mig i mååånga år..
Hur kommer det sig, att när man sitter på hästryggen. Lämnar man alla problem och onödiga tankar kvar på marken?


Kommentarer
Postat av: f i a

Sån sjuk skillnad på hans rygg!! Otroligt.

Svar: Coolt. :o Du är awesomast ever! :D

2011-09-07 @ 13:44:45
URL: http://sofialovgren.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Stor skillnad ju :D

2011-09-16 @ 21:39:29
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0