Cha Cha bloggeeein

Klockan är alltså 10.08, det är studiedag. Vilket alltså innebär att jag är uppe frivilligt såhär tidigt(!).
Ska till stallet efter fyra idag, för då slutar Tesan jobba, och hon ska hjälpa mig med sadlarna och så ska vi möjligtvis träna, maaaybe.
Är en sak som jag glömt/inte orkat(i bloggvilan) berätta. Och det är att jag lånat lite böcker från biblioteket. Och är ju sjukt vad många bra böcker dom har! Har ju inte varit nere där på flera år...
Dessa böcker:
Förstå din häst
Har börjat läsa lite ur den, handlar mycket om hästspråk och hur författaren har gjort för att lösa ev. "problemhästar". Tycker dock vid första ögonkastat att den verkar lite för hård och brysk. Är inga bilder, vilket kan bli lite enformigt. Men i övrigt är det nog en läsvärd bok.

Tänk som din häst
Min favvis än så länge, har länge funderat på att köpa hem denna. Så gissa om jag blev glad när jag hittade den! Handlar mycket om det som den heter, hur hästar tänker i vissa lägen, som vi människor ofta missuppfattar och därför blir det så fel. Handlar också lite om hästens anatomi, och är endel övningar i den som är förklarade i bildform t.om. I övrigt en väldigt lättläst bok, med många bilder och lätt svenska. Har dock inte läst hela än.

Hästens själ
Denna bok är skriven av den kända hästfilosofen Klaus ferdinand hempfling.
En bok som handlar om 26 olika typer av hästpersonligheter. Jag har endast läst Harpos, för visste redan från början vilken typ av personlighet han var, med hjälp av denna videon:

Det finns flera videosar efter 1an, så kolla på youtube istället!

Konsten att tala med hästar
En ganska flummig bok, och det var det som fick mig att låna den. Handlar om telepati och hur man kan prata med hästen genom bilder. Har än så länge bara bläddrat igenom den så kan inte uttala mig så mycket om den. Men lite flummig är den, men ändå roligt att läsa!

Köpte även flera böcker, men som jag inte läste. Och har lånat dessa i över 2 månader, så lämnade tillbaka dom andra xD Hade knappt kollat i dom andra böckerna.

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Kanske ska ta en sväng ner till bibblan då? ;)

2011-10-04 @ 16:22:17
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0