Torsdag och Dagens

Uppdateringarna kommer tyvärr ganska långt efter, men ni få som läser bloggen får väl helt enkelt leva med det ;)
I Torsdags red jag iaf ner till byn, och på stora vägen och sedan in på en grusväg. Träffade några kompisar som trodde att det var Fritte, haha nej sa jag givetvist. Sen trodde dom även att han var 9 år, man tackar och bugar ;D Usch, dagarna är för himla sorgliga nu. Rider du ut efter 5 så är chansen inte stor att du kommer hem innan det är mörkt. Red iväg vid halv 6 ungf, var JÄTTEmörkt när jag red hem sen. Skrittade mest, lite trav och en galoppfattning.
Var inte så mycket mer som hände, mer än att han blev livrädd för en iller.. Haha söte.
Trav

Idag red jag mot byn och sen in på den vägen som jag hade som endast skrittväg förra veckan. Är nämligen en ganska så stor backe, och idag skulle han få jobba lite med musklerna! Travade lite påvägen dit, både på grus och i kort trav på asfalt, den är inte hal där direkt. Tvärtom ganska sliten, så är inga problem :)
Travade uppför backen dit i ganska djup sänkning i början av backen där den inte är så brant. Sen i mindre djup ju brantare den blev. Det var lite jobbigt tyckte han ;)
Och efter en uppförsbacke kommer en nerförsbacke, som även den travades nerför i sänkning, eller ja. Travade halva nerför, i början är den lite väl brant. Vände sedan efter ett tag på vägen, skrittade halva backen upp och galopperade resten. Gjorde en halt på toppen eftersom han var väldigt exhalterad, sen travade jag halva nerför. Bra träning med andra ord ;D
Promenerad sedan hem med duktig ponny. Sprang lite jämte han och han travandes :) Han var hur duktig som helst idag, sänkte jättefint i både trav och skritt. Känns som man har gjort lite framsteg, i början kunde han inte ens koncentrera sig på nånting annat än de osynliga små trollen som gömde sig i varje buske x)
Skritt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0