Onsdag!

En snabb uppdatering innan jag drar mig till skolan!
I onsdags Tänkte jag rida på en liten äng/gräsplätt som är ganska perfekt för ändamålet så att säga ;) Skrittade först fram på vägen och vände. Och givetvis tror ju han att "YEY vi ska hem yieppi MAT HERE I COME!". Sä när jag svänger in på ängen så var han  en aning motsträvig xD Och det började bli väldigt mörkt. Så sysselsatt mig med mycket skänkelvikning, halter och framdelsvändningar för att få honom att börja lyssna.
Tog väldigt lång tid innan han började koncentrera sig. Travade lite, förgäves eftersom han mest bara blev piggare då. Så gjorde några halter tills han lyssnade ordentligt. Sne red jag upp till paddocken där jag övade lite övergångar till trav i båda varven, voltade mycket. Och GUUUUD så fin han var i sänkningen, underbart! Gjorde bara det i 10 minuter sen promenerade jag en runda med honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0