Lördags!

Visste verkligen inte vad jag skulle göra för nånting i lördags, så började med att lite fritt träna kommunikation i paddocken. Han var verkligen hur lyhörd som helst! Underbart att se. Gjorde lite vanliga grejer, trav på volt, spansk skritt, backa osv. Backa har blivit en av Harpos favvisar, jag står ju framför honom och viftar lite lätt med pekfingret och så backar han. Tror han backar runt en fem meter just nu faktiskt ;D Dutti ponny. Om någon vill veta hur jag började med det, så kommentera så ska jag förklara utförligt :)
Skrittade lite utan utrustning på honom med, han har dock inte riktigt fattat hela grejen med vikthjälperna xD Men det kommer väl sen förhoppningsvis.

Gjorde väl detta i 20 minuter kanske.. Sen så blev jag ganska inspirationslös, och då tänkte jag, äsch vi skrittar ut en runda! Så han fick gå och beta lite i paddocken(är lite gräs på kanterna) i 10 minuter, sen hämtade jag sadel och träns och tog på honom i paddocken och skrittade iväg. Blev en lång runda, red först mot byn sen in på en grusväg som jag ridit med Tesan innan, och då vek vi av efter ett tag in i skogen. Men nu bara skrittade vi på, han med öronen rakt fram och i rask takt. Och jag sittandes på ryggen sjungandes "Moves like jagger".
Sentimental värdebild, Harpo ca en halvtimme innan jag skrev på ägarkontraktet ;)

Blev så stolt över min plutt, eftersom vi alrig ridit där innan och han knappt nojjade nånting. Sen så kom vi till en hage där det stod två hästar och Harpo blev helt överlycklig och typ "ÅH FINNS DET MER KOMPISAR HÄR! :D". Sen så vände vi där, för klockan började närma sig halv sex, och som ni vet är ju älgjakten igång lite smått. Så kändes mindre säkert mitt ute till skogs xD Hoppade sen efter ett tag av och promenerade och sprang lite löst med honom hem, då blir han lite lycklig och drar upp och ner med huvudet sammtidigt som vi springer där i ponnytrav mitt på grusvägen.. så kul! :)
Blev en väldigt lång skritt-runda, skulle väl uppskatta för er sävsjöbor att det är lite längre än solhemsrundan iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0