Igår

Tränade kommunikation och trick träning, gick över förväntan! Körde lite spansk skritt, och tror att han börjar förstå att han ska toucha frambenen mot spöet för att det ska vara rätt. På så sätt kan jag få honom att höja benlyften. Lärde även in en annan helt ny sak som han själv gav inspiration till.

Vi har nämligen ett gammal bildäck liggandes i ett av paddockens hörn. Tog fram det eftersom han kollade på det lustigt, så ville bara få honom att förstå att det inte var nått farligt. Varav han börjar sparka på det med ena frambenet, så fick den när snilleblixt idén att jag ska lära han att ställa sig på saker med båda frambenen. Än så länge tror han att han endast ska sparka på den. Men kan också vara bra ifall man ska lära in ”sparka boll”. Så nu gäller det att berömma han när han har kvar benet på däcket, och inte när han sparkar. Så man så småningom även kan få upp det andra sammtidigt, troligtvis inte på ett ostabilt däck utan får väl bygga nånting.

Övade även med presseningen, la den över honom. Han gick och fick sparka på den. Absolut ingen läskig reaktion alls. Utan han bara stod helt stilla när jag la hela presseningen som ett täcke på honom och kollade frågande på mig.

Sötpojke :)
2007
2011

Kommentarer
Postat av: elin

vilken skillnad :D

2011-10-29 @ 00:46:23
URL: http://elinohrn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0