WOHO

Var i jönköping och lämnade tillbaka sadlarna igår, var för dyra och jag suktar fortfarande efter Chezz Iberico ;)
Iaf så köpte jag ett kimblewick bett som jag ska ha nu när jag börjar köra honom, eftersom han blir extremt frammåt och stark bara när jag tömkör honom. Mitt mål är ju självklart att ha ett så milt bett som möjligt, och ett kimblewick/jaktkandar är en av de mildraste starkaste bettet som är stångbett och inte hissbett. Det är även rakt utan tungfrihet, eftersom jag är ganska säker på att det med tungfrihet slår i gommen. Billigt var det inte iaf, 350 spänn ;) Men fick ett presentkort av en kompis på 300 spänn när jag fyllde år i torsdags så känns ändå okej ;)
Kimblewick, lånad bild!
Köpte även en bukgjord där och en kindkedjetunnel. Kan förklara hur en kindkejda fungerar om någon känner sig oviss, för är inte alla som vet att en kindkedja gör bettet mildrare.
Köpte ganska många mer grejer sen med, tänkte ta kort på det. Josse lånade Harpo igår så var inte ute i stallet. Är ganska bra eftersom jag har körkortet imon.. GAAAH är sjukt nervös...
Ska ut idag och bara mocka, dom fick gå in ganska tidigt idag pga detta skitvädret.
Imon ryker pälsen! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0