Uppdatering=aldrig?

Orsaken till att uppdateringen aldrig händer är föratt jag snart ska ta körkort. Så har liksom helt enkelt inte tid x) Kan ju uppdatera lite iaf.
I lördags var jag i jkpg på Charlis, skulle kolla på bomlös alt. akademisk sadel. Fanns inte någon, men passade ändå på att låna hem 3 svindyra dressyrsadlar. Mest för skojjs skull, Tesan har tjatat med och tycker att det är en bra idé ;P Hoppas jag inte fäster mig vid dom, som kostar typ 8 lax styck. Billigt? Var en County Connection mörkbrun och två Wellington Elite - den ena svart med långa kåpor och den andra mörkbrun med normala kåpor.
Countyn

Har ridit honom i paddocken 3 dagar i sträck nu, eftersom det varit väldigt mörkt ute tidigt.
I fredags satte jag upp korner i serpentiner och jobbade mest i skritt med att ställa, några travsteg.
Nöjd liten pälsboll, kolla även in skållerna som syns på sidorna.
Lördags så la jag fram 4 bommar som jag skrittade över, tog trav 2 gånger. Jobbade mkt med öppna/sluta och sidförande på rak linje.
Idag, Söndag. Provade mest sadeln. Placerade även ut två bommar som jag övade övergång från halt till skritt i, ryggade även. Men som sagt testade mest sadeln. Han sänkte sig grymt bra i traven idag! Han verkade trivas jättebra i den mjuka County sadeln. Jag håller mig som de flesta vet, fortfarande skeptisk till dessa bomsadlar.
Har inte mkt och säga, han har verkligen haft full energi och varit på topp denna veckan. Känner att det går frammåt med neråtsökningen och allting, så kan inte klaga :D

Ang regnskållerna. Smörje med jodopax första dagen, tvättade andra dagen med grönsåpa och vatten - försökte torka så gott jag kunde med handduk. Blev dock inte bra. Sprayade sedan på en slags sårtvätt som ska döda bakterier. Idag tog jag med mig det tunga ateleriet - Hårfönen. Måste ju verkligen få det torrt efter jag tvättat det rent. Fick stå i 1 och en halvtimme med hårfönen innan det blev ordentligt torrt... Gissa om Harpo var skeptisk och uttråkad? Bajsade 4 gånger och kissade en gång xD Tog både sårtvätt och jodopax idag.
Ser alltså ut såhär under skorpan, detta är det största "såret" de andra har bara en prick i sig.

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hihi, söta Harpo ^^

Snyggt schabrak också :D

Haha, oj en och en halv timme .. det var inte lite ;)

2011-11-21 @ 12:00:33
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0