Två dagar

Har provat ut sadlarna, ridit i två utav dom. Men den bruna Wellingtonen satt inte alls bra, så bara onödigt att provrida den. Red i onsdags i den svarta Wellingtonen, den med extrmt långa kåpor. Den var lite för trång för honom, fast dock inte vid manken för isf hade jag inte provridit i den. Men bossarna där bak gjorde så trycket blev födelat ojämnt. Jag tyckte den var super! Jag lätt att nå runt honom och inverka, enda var väl att sitsen var ganska hård.
Bild på svarta wellingtonen:
Så grymt fin är han min ponny!<3
Igår så hade det regnat hela dagen, plus att jag hade stadskörningen i jkpg. Så blev som vanligt - sent. Skulle rida i countyn en gång till, men eftersom det regnade så vill man ju inte försämra kvalitén lr nått :P Så red barbacka för ett schabrak och sen en såndär täckesgjord för att hålla fast schabraket. Och guud vad fiont han gick, är så coolt hur lätt det är att inverka på hästen när man rider utan sadel - LOVE IT!
Onsdags!

Iaf är det bestämmelser om att imon ska han klippas, och längtar verkligen för vill bli av med pälsen så fort som möjligt så dom inte sprider sig!

Kommentarer
Postat av: emelie

2011-11-25 @ 19:24:24
Postat av: Emelie

( förlåt råkade skicka en tom kommentar! )

men ja, pessoa är inte trevlig. och tyvärr rider folk HELT HELT fel med det! jag tkr det är okej, asså folk får rida på det om de vill. men de behöver inte ÖVERDRIVA sina handrörelse, vara riktgit mjuk i handen gäller innan jag blir riktigt förbannad, hehe :)

2011-11-25 @ 19:25:39
URL: http://ponnydiskussion
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Tack för dina snälla ord Sandra, efter att jag mådde skit efter den lektionen så mår jag lite bättre av dina ord :')



Du borde seriöst bli en sådan här psykolog eller vad det heter, som hjälper folk som har problem. Det skulle du vara utmärkt på :D

2011-11-27 @ 00:29:15
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0