Tömkörning och uteritt

Vill bara påpeka att jag har ny dator, och därför kommer bilder från akrivet att laddas upp mer ofta. Men det löser sig snart :)
I fredags tömkörde jag honom, först på en grusväg för att skritta fram. Och gud vilken framåtbjudning han har börjat få! Han var lite lam för någon vecka sedan, men nu var han precis tvärtom. Hade i paddocken gjort 4 bommar på en volt som han skrittade över och sen 4 korner i en fyrkant som vi vände och voltade runt. Han är väldigt snubblig måste jag säga x) Drog sedan bommarna från hörnet till där dom ska ligga, med hjälp av ett längre grimskaft, ville mest se hur han reagerade. Tog först vänstersidan, ingen reaktion alls när han drog, men när grimskaftet huxflux anföll hans ben blev han lite misstänksam. Men inget allvarligt, knäppte bara loss och gjorde om samma procedur igen. Tog sedan höger sida och faktiskt sen båda sidorna, tyckte att han var redo för det :) Han var iaf helt överenergisk och lycklig denna dag!
Red ut med Tesan i lördags, hur kul som helst! Fick lite nys om nya ridvägar(och klätterbackar!), och Harpo verkade gilla att ha sällskap med sig :) Skrittade, travade emellanåt när han tyckte att vi skulle göra det. Även i lördags väldigt glad och pigg, jättekul :D Var en fin solig förmiddag måste jag då säga, som Tesan skulle säga "Som balsam för själen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0