Tisdag och Onsdag

Igår hade jag inte skjuts förrens ganska sent, var ute runt sju. Och eftersom han vilade i måndags och han måste komma igång nu så måste jag göra nånting, han mår bäst av det också. Han tycker inte om att bara gå i en hage hela tiden.
Så drog fram lokselen och satt upp fyra stycken korner, först i en fyrkant sen på rad. Styrde lite och försökte lära mig. Gjorde även ytterst lite på volt. Han var helt UNDERBART duktig, fylls av stolthet när jag tänker på det :) Så snart börjar jag nog lite smått med att dra nånting från vänstersidan.(Vänstersidan först bara för att hästar idag är väldigt vana vid att ALLTING sker från vänster, ledning, uppsittning, sadling etc.) Så blir nog lite lättare från vänster :)
Idag, onsdag var jag i stallet vid halv 4. Så mockade inte innan jag red, hinner inte det, blir mörkt jättefort nu! Skrittade mot byn och vände. Han var väldigt pigg idag, tittig men kastade inte sig åt sidan någon gång :) När man vände så tycker han iaf att det ska gå snabbt hem xD Så han var allt lite svettig bara för han stressade i slutet.
Var även ganska mörkt när vi kom hem, men har varit med om värre ;P
Men gör ingenting, jag är inte rädd för svett. Andra är ju väldigt pilliga med att dom inte får svettas en droppe. Men jag tänker såhär; Harpo har dels väldigt tjock päls och hud, det vore konstigt om han inte svettade när han anstränger sig, ungefär som om du skulle ta på dig två vinterjackor och gå i rask takt några kilometer. Sen så är det ju även såhär att om man tränar själv, tränar man ju för att bli svettig elelr hur? Och då har vi ändå ingen päls.
Solnedgång som knappt syns

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Finfina Harpo :) Så kul att läsa om er :D



Svar. Haha ;) Attans också :p

Jag ska vara med ja :D Kan du gissa på vem? :DD

2011-11-10 @ 17:26:37
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Haha, i dagsläget sitter den på ;)

2011-11-11 @ 22:15:12
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0