Snabb update!

Har inte orkat uppdatera dom sista dagarna, och nu ska jag precis ut till stallet. Har planerat att skritta en runda barback och sen träna lite NH, ska träna på en film jag hittade på youtube som hette "Lek med personligheter och cirkler". Och lite buga tänkte jag med!
I Måndags red jag ut med repgrimma, eller jag skrittade ut. I endast skritt eftersom han vilade endel förra veckan, och ni vet ju vad man brukar säga "Så många dagar hästen har stått, ska den skrittas igång". Vilket betyder att jag inte kommer trava på honom mer detta året, haha skämt åsido.
Iaf, gick jättebra tills vi skulle vända och gå hem. Eftersom det var ganska mörkt, och huxflux var det en människa 300 meter framför oss som hade väst. VÄLDIGT läskigt tyckte Harpo, så han bestämde sig för att "Neh, nu drar jag". Så bara att sitta av och försöka göra det bästa av situationen. Var lugn och bestämd. Vet att han egentligen inte var livrädd för den också, utan han har en tendens att fjompa till sig lite för skojjs skull. När han blir rädd reagerar han på ett annat sätt. I vilket fall som helst ledde som honom hem, fick hålla hårt i repgrimman kan jag ju säga ;P

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Fina Harpo :)



Svar. Haha ;)

Sån är jag med :p

Hatar att se andra rida Grinde, det är liksom jag som ska göra det ;(

Haha, men det är sådant man får leva med när ens bästa vän är en ridskolehäst, det är bäst att knipa igen och hålla käft :)



Ja, och när Grinde går i pension hoppas jag att jag kan köpa honom :'D

2011-11-03 @ 01:16:14
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0