Igår och idag

Igår var ju tanken att jag skulle endast mysa med tanke på dagen innan. Men han hade sådan sjuk energi så bestämde mig för att longera honom med kapson, gick skitbra! Körde även varvbyten och mkt stanna, gick även det bra. Hans varvbyten går verkligen frammåt! Travade kanske två varv på volten i båda varven, och är sån stor skillnad på hur mkt han sänker sig i traven om man jämför i skritten.

Idag åkte jag till granngården för att köpa snösulor som ska sättas på vid nästa skoning. Skönt att slippa snökockorna som kommer sen! :) Men fanns inte så dom beställde hem.
Blev dock överlycklig när jag såg att dom sålde den omtalade "Magic brush" där nere så köpte dom. Och sen köpte jag även hästgodis, linfröolja och en pump till linfröoljan. Linfröoljan var det dom som tipsade om, sa att han varit lite orolig i magen dom sista veckorna. Oljan ska tydligen "smörja" tarmen, men men. Vi får väl se, tiden får säga sitt. Hästarna ska tydligen även få blank hårrem av den *hoppas hoppas*.
Borstade jättelänge och mycket idag, han var kliniskt ren efteråt sen! Tror jag borstade i två timmar ungf.
Min första reaktion på Magic brushen var besvikelse, dom känns grymt plastiga och billiga för det priset. Men sen när jag började borsta, guds gåva! Skitbra :)
Tesan kom sen, och sa att hon tyckte att det blivit en jättestor skillnad på ryggen. Att det nästan ser ut som en "fjording rygg". Man blir ju glad :D Själv tänker man ju inte så mkt på det eftersom man är ute varje dag och ser den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0