Blä

Har knappt lust att skriva, gick så himla dåligt idag. Skulle rida ut en runda jag aldrg ridit förut men som tesan förklarade för mig. Kan fatta mig kort; Bro som går sönder, Harpo blir rädd för älgtorn, jag blir paranoid för jag ser skelett av en älg bara liggandes mitt i skogen(Första tanke: VARG!), Harpo får panik, vi kan inte rida tillbaka på bron eftersom den gick sönder(en planka), så måste försöka hitta i skogen där det var röjt, Harpo taktar igenom ett kalhygge som var alldeles blött och snubblar jättemycket så blir orolig för att han blir skadad men kan inte sitta av eftersom då skulle han dra. Slutar iaf med att vi är tungna att vända, så han ser älgtonen igen och får ännu mer panik. Får sitta av och leda äver den trasiga bron(ledde förvisso över honom den första gången med), sen ledde jag honom hela vägen hem. Han var jättesvettig men hade inga skador. Tesan har även kollat på honom och han sprang in ikväll från hagen och gjorde bakutspark och hade även rullat hela sig. Så känns skönt, men somsagt en dålig dag. Som vi alla har ibland.
Pigg som attan redan innan han  fick syn på älgtornet, som för den delan syns långt därborta på bilden om man kollar noggrant.
Trevlig bro!
Svettig ponny...
Blir en lugn dag imon sen, bara mysa med honom och ev kommunikation i paddocken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0