Vecka 4 Dag 3

Idag blev det att prova den nya sadlen som han har bytt med Grindevit. Tyvärr satt den inte alls så bra, utan åkte mycket bak och ja.. passformen var inte den bästa. Synd eftersom den sadlen är grymt skön.. Provade att trycka lite på ryggen också, och han sköt faktiskt lite när man tryckte precis där bakvalvs klossarna är, alltså inte vid ryggragen som den annars brukar vara. Så antagligen är det sadlen, igen... Detta eviga letande efter sadlar xD Aja blir ju ändåså en bomlös sen ;) *host*. Blev att skritta fram i skogen, rida 15 minuter i paddocken och 20 minuter i ridhuset för att sedan skritta av en relativt lång runda i skogen.

Juste provade även Grindes tredelade bett idag, eftersom det tvådelade han har nu är grymt tjockt, plus at tjag inte gillar effekten på den. Sen har han i princip alltid haft tvådelat så han är väldigt stum i munnen. Men han gick VÄLDIGT bra på det tredelade faktiskt! Tuggade lite mer och var nästan lite mer yhörd. Kan vara för jag ridit med repgrimma så pass mycket så han lyssnar mer på kroppshjälperna? I vilket fall som helst så var det grymt längesen jag red dressyr på honom, och det blev en positiv överraskning!

Efter ridningen så tänkte jag prova lite seriös buga också, vilket gick helt OK! Går av någon andledning bättre den allra första gången jag provar. Så nöjde mig med 3 försök idag. Var även en som red i ridhuset denna dag och hade lämnat transporten öppen, så tänkte gå förbi den och möjligtvis låta han lukta på luckan. Så, han luktade på luckan... Vilket jag i efterhand ångrar eftersom att han bara hux flux drog mot stallet i full kärrier xD haha lilla snuttegull...

Om ni undrar varför jag red med sadel idag så var det enbart för att prova den och byta sadelgjord. Han har haft en westerngjord innan, vilket jag tror inte hjälper såret som han har fått vid sadelgjords linjen. Så bytte till en "vanlig" istället :)
Min första, och sista(?) tävling med Grindevit, 80 cm vanlig CR :) Där ser ni även sadlen Harpo har nu. Och yes, är en Wintec(halvsyntet). Så den är inte alls tung, vilket är ett plus. Men passade dock inte min snuttefis.

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, så gulliga :')



Kul att hans bett gick så bra, det kanske du kan köpa sen då? :D



Svar. Haha, ja ;) så typiskt henne xD

2011-05-31 @ 23:14:23
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0