Vecka 3 Dag 2

Underbart litet myspass i skogen med två andra. Är en äldre tjej som har lite gamla ridvägar som man själv, trots att man ridit i den skogen i säkert 8 år, aldrig har ridit själv.
Har ju provat att rida i repgrimma och ledrep förra veckan, men var bara i skritt på avskrittnings rundan. Men idag kände jag mig taggad på det och han verkade lugn och fin så körde på enbart det idag med. Barbacka förståss, ska man göra det ska man göra det hardcorde! Haha skämt åsido. Litar grymt mycket på honom trots att han gör som han vill ibland, men vet att han aldrig skulle göra nånting dumt, utan bara för han är glad och pigg.(eller hungrig.. -.-)
Gick i vilket fall som helst jättebra i skogen, och var inte någon lång runda men hann med några galoppsprång också:)
Efter att han fått komma hem och stått i nån timma så tog jag ut honom lite i paddocken och tricktränade lite. Han var inte så värst koncentrerad på mig, utan mer på det gröna gräset som var i kanterna xD Känns som det var grymt längesen jag tricktränade honom. Borde göra mer! Iaf skulle jag testa vanliga buga, första gången gick det jättebra, och han gick ner lugnt och försiktigt, men vågade inte låta honom gå ner helt. Sen gick det i princip bara sämre och sämre. Han förstår inte riktigt vad jag vill än, men det kommer.
Dert ska även komma en tjej och ha clinic den 2 juni, ämnet är hästhantering och lite åt Nh hållet. Ska bli MYCKET intressant och om man ska ha med häst ska jag lätt ha med lilla snuffsetuffs ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0