Vecka 2 Dag 4

Idag skulle 3 andra tjejer rida solhemsrundan. Så jag hakade på! Det är ju trots allt det han tycker är roligast :) Och jag med för den delen! Ja, han var pigg och glad som vanligt när han rider ut, öser på förfullt i galoppen! Jag låter han springa så mycket han vill och brukar oftast hoppa av en stund och leda honom i skritten. Precis som jag gör när jag rider lektion med alla hästar, både före och efter. Före är för att sadlen ska sätta sig rätt, och efter är för att det blir en bra belöning för hästen efter ett ridpass :)
Efteråt så släppte jag honom direkt på gräsplätten mellan hagen och paddocken. Kan inte vara kul att stå i hagen och se allt grönt gräs runtom utan att få det.
Liite mulet väder kanske... xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0