Vecka 2 Dag 3

Idag red jag lite själv. Tanken var ifrån början att träna lite brideless i ridhuset, men han var ganska trött från gårdagen. Så red inte så mkt i ridhuset. Däremot satt jag fram två sockerbitar(ingen bom!) och hade honom i repgrimma och ledrep, gick jättebra! Han vägrade inte en enda gång trots att ledrepet var slappt :) Sen lite tricksövningar, han var mindre taggad idag. Så den spanska skritten gick sådär xD Så övervägde inte ens att öva buga. Utan skrittade med repgrimma och ledrep ut en sväng i skogen och lät honom beta samtidigt, vilket han älskar! Såg även en örn eller hök? Sitta 30 meter ifrån oss, det var en härlig syn!
Provade lite i paddocken med, men utan några större framgångar. Han var en trött ponny idag :) Och det är okej efter gårdagens "sprintrunda". ^^
´
Eftersom det var ganska varmt och han var trött så duschade jag honom och lät han rulla sig i hagen. Har en liten video med kass mpbilkvalité som jag tänkt att jag ska ladda upp sen xD höhö.
Han gör egentligen högre, beror lite på vilket humör han är på ^^ Men han gör med båda benen fast inte sådär högt som spansk skritt ska vara. Men jag låter honom göra lite som han vill, vill inte pusha honom för mkt :)
Plus att det är jäääättesvårt att ta kort och göra kommando sammtidigt xD Fast behöver numera inte peta på benet med spöet utan räcker med att jag har det framför honom :)
Lägger upp video senare! Ciao

Kommentarer
Postat av: Amanda

tack :D vad glad jag blir nu :)



Vem är det? en fotograf?

2011-05-17 @ 00:54:57
URL: http://sockervaddsmolns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0