Vecka 1 Dag 3

Lööööördag! Öppet hus på ridskolan, så Harpo gick lite ponnyridning också. Började vi 10 och slutade 2. Jag var i stallet från typ halv 11 till 6-7.. Var längesen man var så länge, men det är mysigt!

Efter öppet hus, så klippte jag hans man, är så himla trött på det kruffset han har. Blir nog väldigt varmt också, så jag stubbade det, just nu ser det förjävligt ut, men blir nog bättre när det ställt sig upp helt, och förhoppningsvis ska Hanna klippa honom så det blir rakt och snyggt. Jag suger verkligen på att klippa xD Sedan fick han duscha, han var lite rädd för det nya munstycket faktiskt, men det gick över :) Han är så duktig min lilla plutt!
Red ut med dom flesta i det gänget som hyr hästarna, red runt i snorigaste skog och sankaste marken, typ xD Men kul varre! Var längesen man red en väg som man inte känner igen så väl, så det var aaawesome! Red i en superbrant nerförsbacke, och jag rider ju inte Harpo i sadel. Eller ja, den sadlen han har nu, den är KATASTROF! Iaf, var sån läskig känsla och sitta barbacka i en sådan brant backe, hade han snubblat hade jag lätt ramlat av! Men han skötte sig bäst, som vanligt! ;D
Före:
Efter:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0