Vecka 1 Dag 2

Japp, fredag! Tog med massor av grejer till stallet, stallådan och sånt. Och bra var det, för där fanns både hovfett och helosan salva, vilket skulle komma till nytta under dagen. Iaf så var tanken att han skulle promeneras idag med, fast med träns denna gång. Vilket var betydligt lättare, man märker verkligen hur mycket lydnad och kommunikation jag borde öva med honom. Satt mig upp från en stubbe på honom, och lät han bestämma vägen i skogarna. Vilket han gladeligen gjorde, bara det att jag kom en aaaning vilse xD Så vände honom när jag tyckte att marken började se sank ut. Då fick han ryck och bara drog i väg i all fart han hade... Åh, lilla bäbis<3 Tycker det är grymt härligt att han fortfarande har det kvar, det där lite unghästiga beteendet.

Iaf så hoppade jag ju av som vanligt innan vägen och ledde honom sista biten(En bra belöning för hästen!). Sen tänkte jag med tanke på hans enorma energi, att jag skulle leka med honom i paddocken, så gick in för att hämta morötter, och då frågar en liten tjej om hon kan få sitta på honom barbacka... Sure tänkte jag, så hon fick skritta honom runt 3-4 korner. Efter det tog jag av honom tränset och tänker öva lite på buga, spansk skritt är han ju redan superduktig på. Idag nuddade han knäet mot marken!
Efter träningen smörjde jag hans hovar med hovfett, dom var ganska torra redan nu. Sen märkte vi att en annan häst i stallet, Maestro var lite hängig och inte hade ätit upp sin mat. Så jag fick agera lite vetrinär och doppade febertermometern i helosan... Provade säkert 3 gånger och alla gånger låg det runt 40 grader. Vilket är mycket, en häst ska ha mellan 37,5-38,5 grader i temp. Så en annan trevlig tjej ringde och pratade med ägaren. Provade även att ta på Harpo, som hade 37,7, för att se så det inte var fel på termometern eller om jag gjorde nånting fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0