The first day, of the rest of my life

Han var helt UNDERBAR idag!!! Gaah...
Började med att jag tog in honom från hagen direkt när jag kom ner, löst såklart. Han följer efter min lilla prins. Ställde honom i stallgången så fick han äta hö där meddans jag mockade.. Sen provade jag sadlen, den var liite stor.. Men men, det ser ju bara dumt ut, han mår ju inte dåligt av det eftersom den är bomlös. Den bra och dyra sadelgjorden passade också, hääärligt! Smörde på både jodopax och fyra ess hästsalva på såret som nu har gått ner väldigt mkt.
Tänkte eftersom jag köpt kapson och longerlina, ställa han lite på volten innan jag red. Han var.. fantastisk. Gjorde även spansk skritt, även där var han fantastisk. Han var väldigt pigg också. Provade även det raka eggbitet, han trivdes väldigt bra i det, sög och tuggade lagom mycket på det. Blev mer uppmärksam, eftersom han kände bettbytet. Och jag är inte den som är hård i handen heller :)

Juste, innan när jag provade kapsonet i stallet och han hade ätit upp sitt hö, så tyckte han att han hade skittråkigt, så då bestämde han sig för att ge sig ut på utflykt. Så han sprang ut från stallet i full galopp, in i en hage. Och sen när jag skulle gå och hämta honom, lite halvt sur sådär. Så stod han och kollade på mig med sina söta ögon och liksom "HEEEI kolla vad söt jag är : D"... Smälter ju...

Men red honom i mycket övergångar och volter.. Även en del sidförande. Han var hur duktig som helst. Man kan inte tro att han inte ridits seriöst på fler år. Så nu ska här byggas ryggmuskler!
Avslutade även med lite spansk skritt, då var han ännu mindre stel så gick KANON.
Tog även kort på hans maffiga rumpmuskler, och hans taniga ryggmuskler. Men min dator är lite ankward just nu och internet vill inte funka, så laddar upp det sen.. :) Kan dock visa hur kapsonet ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0