The first day, of the rest of my life - Kapson

Blev lite Kapson och spansk skritt. Övade mycket sänkning och lite varvbyten.
Gick helt okej med tanke på omständigheterna, var ju hans första gång i paddocken. Och sen en massa med kor i hagar runt om som stod och undrade vad vi höll på med x) Så han var lite okoncentrerad.

Han har även fått gå igenom en rad av olika kurer idag, först avmaskade jag han, det var inte lika kul tyckte Harpo;P Smakade inte alls så gott som det han brukar få i vanliga fall. Sen switchade Tesan honom åt mig. Switch är ett väldigt effektivt medel mot fästingar och dyl. Det ska man ta som en strimma från mankammen till baken. Med undantag där sadlen ligger. Gjorde även det vanliga med skillingaryds salvan, såret vid rumpan, "knölarna", och runt ögonen.

Fick tyvärr inte med så jättemycket på film. Men dom kommer ut snart, ska grilla först ;) Däremot kan ni få en video när jag kliar Harpo på skapet med en borste. Är ju massor av flugor/blinningar och myggor som biter just där, så det var väldigt behagligt tyckte han ;)
Är ju inne så kvalitén är ju oerhört mycket sämre än ute. Men såå mycket bättre än min mobil. Lägger upp resten sen, Ciao!

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Haha, gulleHarpo ;)

2011-06-30 @ 00:03:17
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0