The first day, of the rest of my life - Första ridpasset som min!

Ursäkta supersen uppdatering, var så grymt trött när jag kom hem från stallet så somnade direkt efter jag ätit x) Men vid  vaknade jag igen och nu är jag på G! Haha... Seriöst min dygnsrytm är helt förstörd.

Iaf, idag var det första ridturen i Stigäng för Harpo. Red ut med Tesan och Killen, och man kan säga att Killen och Harpo VERKLIGEN har fäst sig vid varandra. Matvänner för livet! x)
Han var förvånansvärt lugn, trots springande kossor och en fjompig Killen. Men pigg, som vanligt med andra ord när man rider ut på honom.
Han var också lite svullen i ena ögat efter alla äckliga flugor som varit och irriterat. Tanken är ju att han ska ha flughuvan, men jag tycke rinte att han känner till hagen tillräckligt än och att flocken inte riktigt kommit till rätta. Så smörjde med lite Fyra ess-salva och fick låna ett flugpannband av Tesan tills vidare.
Han fick också lite havre/pellets efter ridningen, only for notice ifall det skulle vara så att han reagerar på det och kanske blir lös i magen.
Första gången i boxen

Vi släppte även ihop Icia som haft en hovböld med Killen och Harpo idag.. Var lite rädd att dom skulle mobba ut Harpo när hon släpptes tillbaba med Killen. Men nejdå, Killen var superelak mot Icia och jagade iväg henne. Och Harpo bara sprang efter killen hela tiden! Haha, börjar stärkt tvivla på att min häst har den sexuella läggning jag trodde han hade x) Icia brukar ju oftast stå ensam utanför flockan, hon trivs med det. Äsch, dom finenr sig till rätta sen och Harpo blir lite tryggare.
Förra årets sommarbete

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Haha! Harpo kanske äntligen funnit sin rätta kärlek? ;D



Skoj att läsa om dig och Happo :D

2011-06-26 @ 20:22:15
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0