The first day, of the rest of my life - Flytten

Flytten gick bra idag. Har varit så grymt nervös, både för tävlingen och för flytten. Men mest för flytten. Tävlingen gick helt Okej, hon rev första hindret så det var lite surt. Jag höll in henne för mkt, hon suger jättemycket mot hindrena och i detta fall en oxer. Så fick nerslag på bakbommen. Men men, halva rundan flöt på bra. :)

Seriöst, kan inte fatta att jag har gjort det nu... Just nu står han i ett stall han aldrig varit i förut... Är så nervös, men ska ut dit klockan 7 imon på morgonen och släppa dom på bete.
Pålastningen gick sådär, var typ som jag trodde. Att han skulle trillskas mycket och sen bara gå rakt in. Så har han alltid gjort innan iaf.. Men idag var man mer stressad, han märkte att nånting var på gång. Dels för att jag var nervös och sen var det många människor omkring med. Transportresan dit rörde han sig knappt, var någon få gång bara, och typ två gnäggningar. När jag skulle lasta av han gick han jättelugnt, verkligen. Sen kollade han sig omkring jätteycket, och det gnäggade från stallet så han gav en comback lr vad man ska säga x)
När vi bara stod stilla så började han dra lite, ni som har fjordingar vet vad jag menar... Men sen gick han rakt in i stallet utan några som helst problem. När han sedan fick torv och hö var han jättenöjd.. :)

Sådär, imon är det betesutsläppet, det är de jag varit mest nervös för eftersom det är lite stenigt.. Men men det ska väl inte vara några problem x)
Idag, ser helt tappad ut. Är Malin Jagenheim som tagit kortet, var även hon som körde transporten :)

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Tidigt! ;)



Är så glad för eran skull, seriöst. Det är ju den här drömmen varenda skötare har typ, och din dröm blev sann! :)

Nu får du allt se till att träna upp honom och muskla upp honom! ;D



Tack för de här veckorna, Mannen! ;D

2011-06-23 @ 01:24:31
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0