The first day, of the rest of my life

Usch, vaknade klokcna fem idag för att Mikael skulle jobba och jag var tvungen att låsa dörren. Sen var det helt omöjligt att sova om, för blev sjukt pepp på att åka till stallet!
Så fjäskade för mamma klockan halv åtta med nybryggt kaffe och kokta ägg, och det funkade ;D Min mamma är, underbar!

Tanken var ju lite att det skulle vara lite svalare att åka ut på morgonen, men det blev bara varmare och varmare. Så tänkte att jag skulle träna lite löst i den gamla hagen dom gick i förra veckan, och ev. rida lite barbacka.
Bara det att han var så sjukt uppspelt, och trodde att jag skulle släppa honom i den hagen x) Så han gnäggade många gånger för att försöka hitta Killen och Icia som han trodde var i andra änden av hagen. För det var därifrån det lät som dom gnäggade. Så jag tänkte; Jag skrittar bort dit, och när han ser att dom inte är där. Lugnar han sig!

Mne neeehepp, väl på änden av hagen så upptäckte han ju inte att dom var där. Perfekt, tänkte jag nu förtår han.
Haha bara det att han blev ännu mer knäppis och gnäggade ännu mer. Och eftersom hagen jag red i är väldigt lång, så hördes det återigen som dom var på andra sidan... Suck.. Och varmt var det och blinningarna var ÖVERALLT. Mest på mig för den delen x)
Så gav upp för dagen, svampade honom i kallt vatten och släppte honom :) Han hade helt enkelt inte lust idag, då är det ingen idé att försöka tvinga honom. Det är ju han jag ska träna, inte mig själv.
Många år sedan...

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

SLOG DIG NYSS I ZUMA :D



Och jag har bara bärbar-datamus ;D Slå det du! :D

2011-06-30 @ 23:22:28
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0