The first day, of the rest of my life

Var regn och dystert väder idag, och eftersom det är gräs på terrängbanan så är det ju halt. Så det sket sig, så blev dressyr i ridhuset istället - övergångar.
Harpo skötte sig jättebra faktiskt, han var också ganska pigg. Så när jag skrittade av honom i skogen så såg han två hästar. Det tyckte han var superkul, så han började gnägga och skulle dra till dom. Haha, han är ju väldigt stark också när han lägger den sidan till x)

Åter till ridpasset, Hanna gav mig många tips inom den akademiska ridkonsten. Bl.a. att man ska rida på kortare innertygel, så provade det. Gick sådär, är ju inte alls van. Han ju skapat mig en egen stil genom åren som brukar funka bra ;)

När jag kom ner till stallet var han även skodd, ett par bakskor är på nu! Man märkte stor skillnad i ridningen, han var inte lika trippig och försiktig :) Inatt står han även i box, är jag som har morgonen imon, och tänkte att han likagärna kunde stå där eftersom ingen annan häst gör det + att han får vänja sig lite eftersom han kommer stå i box livet ut sen ;)

Imon blir jag hästägare, och det har jag tänkt att fira med en liten överraskning till tjejerna i stallet ;) Och nej Elin, jag tänker INTE skriva vad det är! :D
Jobbade mkt med mina hälar idag. Ni ser ju hur det ser ut, är ju katastrof xD

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

.. Trodde du skulle skriva det här :P

2011-06-21 @ 00:07:07
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej, nu glömde jag säga hejdå till harpo! :(

kommer han gå på något sommarbete med de andra ridskolehästarna? :)

fy vad kul!

Tänkte på en sak med hälarna, jag hade också skitproblem. men tänk på att stödja ner hela benet neråt, "rakt" liksom. haha, svårt att förklara. Då åker hälarna ner automatiskt. Nu så åker mina hälar upp när jag har för korta läder och när jag verkligen koncentrerar mig.



Förresten vill du länka oss så länkar vi dig? :)

2011-06-21 @ 11:00:02
URL: http://lineemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0