The first day, of the rest of my life

Idag hade jag lunch+Em-fodringen, så var i stallet strax innan 1. Gav Harpo inne, eftersom det är grymt varmt ute. Så han får svalka av sig lite i stallet, är svalt och skönt där inne.
Hade verkligen inga planer på hur jag skulle göra idag, och Harpo var ganska trött också. Men började med att skritta honom i skogen bakom stallet, tänkte skritta fram där och sen köra ett dressyrpass i paddocken. Men var varmt i solen och Harpo var trött. Fick även 5 blinningar efter mig, så sprayade Flugmedel när jag kom tillbaka till stallet. Sen red jag iväg till Hatten, tänkte ju bygga muskler genom dressyr idag. Och när det inte blev så, så får jag bygga muskler genom klättring. :)

Han var ganska pigg idag, han brukar tycka det är ganska tråkigt och rida själv i skogen.
Haha, red ju barbacka eftersom sadlen var hemma och jag cyklade. Och Hatten som den kallas, är som en kulle, ganska brant också. Så gled bak jättemkt uppför, mina ben var i princip vid hans rumpa, så låg på honom. Han har ju knappt någon man och hålla sig i heller xD

Annars lät jag honom i princip göra som han ville, bara vara häst. Trava när han ville, äta när han ville.
Efter sista backen så hoppade jag av och "ledde" honom hem. Håller ju liksom inte i honom, utan går framför honom, han följer ju efter och så... Spelade faktiskt in en video, han är hur söt som helst^^ Funderar på och lägga upp den, men är väl inte så populärt hos vissa att jag göra så kan jag tänka mig... Haha
Sen duschade jag honom, han ville verkligen inte in i duschspiltan idag.

Och det var mitt fel, för brukar bara leda in honom som ingenting annars, och nu av någon andledning höll jag i spöet i ena handen och liksom försökte tvinga in honom. Så han stack, in i ridhuset. Stannade vid X, och stod och kollade på jättearga mig som inte fattar någonting. Han stod där med sin förnuftiga blicka, och då fattade jag vad felet var. Så slängde spöet och sen gick han in i duschspiltan helt problemfritt... Tur att han säger ifrån :) Som vanligt är det ju alltid jag som blir blötare än honom i duschspiltan xD

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

LÄGG UPP FILMEN :D

2011-06-17 @ 16:53:08
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0