The first day, of the rest of my life

Som någon kanske lagt märke till, så gjorde jag inget schema denna veckan. Utan tog dagen lite som det kom, gjorde det som jag kände att han hade lust med. Är ju trots allt HAN jag ska jobba med, vad han känner för är det mest väsentliga.
Iaf, internet har legat nere ett tag. Så uppdateringen har också legat efter med cirkus 2 dagar x)

I Lördags så red tjejerna ut, så jag hängde på. Provade även sadlen på honom, och.. Han gillar den. Märkte en markant skillnad på stegen såfort jag satt upp i sadlen. Om man jämför med den vanliga sadlen han har på ridskole lektionera. Han är ju somsagt gammal och stel, vilket gör honom ganska trippig. Så denna bomlösa sadlen som inte begränsar hans rörelse mönster var nog det bästa inköpet jag gjort. (efter honom då såklart ;))

Men han var som han brukar vara, piggast. Med undantag att han bockade/sparkade bakut idag. Vara jätte längesen han gjorde det. Så var hur härligt som helst! Tror även där att det beror lite på sadlen, att den tillåter det ;)
Provade även transportskydden idag.. Haha han är ju inte ens van vid att ha vanliga skydd. Så bakbenen trampade han upp ända till magen dom första tio stegen, så hur kul ut som helst. Sen vande han sig och upptäckte att man kunde gå normalt i dom också ;)
Haha, söte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0