Terrängbana - fast dressyr

Tanken idag är att gänget som hyr hästarna ska rida på terrängbanan - fast inte hoppa. Övningen är väl att man ska lära sig att få mer kontroll på hästarna, brrrz, gillar inte det ordet.. Kontroll.
Aja i vilket fall som helst är min sadel här hemma och jag ska cykla ner. Vilket betyder att jag antingen får rida barbacka eller med ridskolans sadel.. Har även hört att jag ska rida den hästen jag ska tävla me dpå onsdag, Kedves. Men vi får se hur det blir :)
Ridskolan är ju slut nu så hyrarna har ju hästarna konstant nu i 2 veckor.

Fick någont ryck nu, men är så grymt trött på alla dessa hjälptyglar hit och dit som ska hjälpa oss ryttare att få kontroll på hästen, få dom att gå på tygel och ja, allt. Varför ska vi kontrollera dom? Det är djur, egna individer med känslor och villjor precis som Du och Jag.
Kontroll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0