Tanken för kvällen

Ska åka ut till stallet ikväll eftersom det är grymt varmt! Ingen häst mår bra av att jobba i denna värmen...
Tanken idag är att träna kapson och trickträning, alltså gårdagens schema. Men eftersom han vilade då istället får det bli idag.

Först ska jag värma upp honom med lite kapson på volt och möjligtvis lite löslongering. Är jättebra att göra det innan jag tränar spansk skritt och buga eftersom han är så stel i lederna, blir mycket lättare då. Buga ska dock ALLTID hästen vara uppvärmd innan, annars finns det en risk att dom sträcker sig.

Detta ska göras i paddocken, och efter det ska jag till en av ängarna och träna buga. Är mycket mjukare och behagligare för hästen, sen när dom väl har gått ner på ena knäet. Så får dom lite belöning i form av gräs för att hålla dom kvar lite längre. Fiffigt va?:)
Blir även videosar ikväll! Så återvänd här innan du går och lägger dig ;D
Harpo och jag när jag var typ tolv år x)

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Haha, jag hittade ett par silikonband för 40 kronor i en påse, det här var ju sjukt billigt :D

2011-06-29 @ 18:00:52
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Usch ja, sjukt :s



Åh, då får du allt ta och filma så man får se :D



Ja, usch. Min hoppsits är ganska hemsk ;)

2011-06-29 @ 18:02:05
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0