The first day, of the rest of my life - Sammanfattning

Har haft ett ganska fullt schema, och har inte haft tid eller lust eftersom det har gått mindre bra nu ett tag... Men ska iaf sammanfatta dom sista tre dagarna :)


Fredag - Skulle rida ut den sk. stora rundan. Som jag inte har ridit mer än en gång, vilket var med Killen och Tesan. Han var väldigt uppspelt, och när vi mötte en jättestor sten i skogen så var det bara att ge upp, för gick inte att få fram honom. Han satt fast i marken som en sten själv, och drog så fort man satt för mkt press på honom. Bara vände och drog. Provade att försöka leda förbi honom, vi kom närmare stenen, men det funkade inte. När man leder hästen förbi nånting läskigt så ser hästen en som en bra och stark ledare. Istället för att sitta på ryggen och vara som en rovdjur, slå, sparka och skrika. Vilket oftast förvärrar situationen.
Men gick somsagt inte, så vände istället. Han hade för mycket överskottsenergi för jag inte hade ridit honom på jättelänge, eller för att jag inte kunnat. Så är mitt egna fel.

Lördag - Longerade honom på ängen så han fick ta ut lite energi. Blev många bakutspark osv.

Söndag - Markarbete i paddocken. Longerade både löst och med lina, även lite frihetsdressyr. Han skötte sig MER än bra, han var jätteduktig och sökte sig neråt även vid löslongeringen. Är jättenöjd idag, eftersom det gått mindre bra dom senaste dagarna. Och idag var han exemplarisk!
Börjar jobba imon, så var därför ni bara fick en liten sammanfattning, ska nämligen upp vid 5 ;P

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Hahah, sent eftersom jag vatt på Böda ;)



Men om jag kommer ihåg rätt kostade den där belöningspåsen 30 kronor :) eller om det var 15? ;)

2011-07-18 @ 13:01:42
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0