The first day, of the rest of my life

Idag blev det lite allt möjligt! Först körde jag lite kommunikation löst, sen lite volt.
sa
Dagens outfit: Repgrimma och ledrep ;) Och toffs av någon andledning, glömde när jag rengjorde ögonen xD


Red också lite. Tanken var från början att jag skulle löshoppa honom lite lätt, hade nog ett hinder på 30 cm. Att försöka få honom motiverad till att hoppa fritt så att säga. Men han hade inget intresse av det alls, så visst tänkte jag. Då gör vi något annat.
Red i både ledrep och brideless. Tejpade fast kameran på en av stolparna xD Så ni får lite film sen när jag har tid till att redigera den ;D
Lite screen shots. Vänster tass - Höger tass

Just i nuläget är det verkligen motivationen som behöver övas på, man får ingenting gratis liksom. Och jag vill inte tvinga fram det heller.
Måste också påpeka hur underbart det är att rida i ledrep, är hur skönt som helst för handen att hålla i. Och är liksom mer tyngd i den så känns lite levande. Också att rida brideless(utan nånting) Är en speciell känsla när det väl vill sig. Då gäller det verkligen att hästen själv vill göra det, speciellt om hästen inte är van vid vikthjälper som min lilla plutt är ;P Är väldigt nyttigt dock, speciellt om man har en häst som vill arbeta. För då lyssnar den verkligen och försöker, och på så sätt blir den mer känslig mot vikthjälperna :)
s
När jag skulle ta bort hindret knöt jag ledrepet runt hans hals i ena änden och bommen i den andra. Måste ju börja öva nu ;D Hur duktig som helst var han! Brydde sig ingenting :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0