Gårdagen

Japp, blev ingen uppdatering igår heller. Somnade som en stock nästan direkt efter förra inlägget x)
Iaf så frågade en kompis, vill inte nämna nåra namn men vi kan kalla henne Kristin. ;) Om jag hade lust och hänga med till Trollhättan för att kolla på ett halvblod -90 som hon ska ha som sällskap till sitt dräktiga fjordsto. Var bara henne och hennes kille, och hon kände att hon ville ha med nån mer hästmänniska.
Halvblodet är ju såklart även ridbart.

Var en lååång bilresa upp och tillbaka till trållhättan, speciellt om man knappt sovit två timmar på natten för att gå upp klockan 7.
Väl där så pratade vi med ägaren om diverse saker, och jag kände om klämde på diverse ställen på hästen. Kände mig som en riktigt expert ;D Sen ledde först Kristin hästen ett varv på en slags rund volt, och sen gjorde jag detsamma.
Bloody Mary "Mira"


Efter det var det dags för provridning, först red ägaren, sen jag och till sist Kristin. Hästen var väldigt lätt att ställa, men lite hård i sidorna. Samlade sig mycket lätt med tanke på ålderna och att hon inte var riden så mycket den sista tiden. Och i övrigt mycket trevlig att rida. Vilket Kristin också tyckte, så blev tillslut ett hästköp. Ägaren var väldigt ledsen, hon hade haft hästen i 11 år men kunde inte ha kvar den pga att hon fått en hjärtattack förra året. Så var väldigt jobbigt att se, tänker ju bar apå hur ledsen jag skulle bli om jag skulle vara tvungen att sälja lilla Harpo.
Resan hem gick väldigt bra, precis som på och avlastningen. Var väl hemma runt klockan 8. Så somsagt en lång dag!
Så hann int åk ut till Harpo, så blev vila för hans del. Tror inte han är alltför ledsen över det ;)

Kommentarer
Postat av: "Vi kan kalla henne Kristin" ;)

tack för hjälpen å sällskapet ;)

2011-07-03 @ 22:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0