Update!

Haha vilken härlig uppdatering jag har alltså x)
Men han har somsagt fått ganska mycket vila, dels för han behöver det och för att jag har jobbat. Så i torsdags så lekte jag mycket med honom i padocken, och han var jätteduktig. Travade löst på volt, och galopperade jämsides och gjorde en perfekt halt mitt i allting. Med andra ord så gick allt helt perfekt.
Idag hade han tappat en sko, och hoslagaren var idag på morgonen och fixade Killen för han hade tappat två stycken.. Vilket känns ganska surt.. Men han iaf ringt och beställt tid, så blir antingen imon eller på fredag.
Tanken var ju att jag skulle rida idag, men med tanke på tappskon så fick jag ju ändra planer ganska snabbt.
Så gjorde lite som i torsdags, lekte mycket men utan galopp lr trav eftersom jag inte vill påfresta hans fot eftersom han är ganska ömfotad.
Så tränade mycket backa och lite buga, och även spansk skritt. Men med tanke på min tråkiga energi idag så blev det inte alls bra, han var ganska ofokuserad, men det är helt mitt fel. För jag var samma sak med tanke på att det är struligt med en del privata saker...
Men iaf, hoppas på tid imon så han slipper gå oskodd! :)

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Fritte har inga skor nu, han ömmar jättemycket "/ Och igår slog Grinde av sig båda sina framskor :p



Tur att hovlsgar'n kommer idag :D

2011-08-17 @ 10:16:47
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0