Sprayflaskan!

Sådärja! Now im back.


Harpo har sedan så långt bak jag kan minnas varit rädd för pälsglanssprayflaskan. Vilket många hästar är, eller dom flesta hästarna tycker väl mest att det är lite läskigt och gillar väl inte känslan av kallt konstigtluktande vatten som kommer genom en konstig flaska som ger ett konstigt ljud. Alltså ganska onaturligt, så det är förstående.

Men Harpo har verkligen varit rädd för den, vet för många år sedan när jag skulle spraya pälsglans på halsen på honom i spiltan(inför en rykttävling) och han i princip fick panik. Ryggande våldsamt, drog med huvudet och studsade till. Sedan dess har jag undvikit att spraya på honom, och istället spraya på en borste om jag nu ska ha pälsglans på kroppen. Svansen är ju inga problem, eftersom det verken syns eller känns. Men visst, han reagerade smått på ljudet, men inte farligt alls.
Nu har jag ju chansen att träna bort detta, och visa att det inte är farligt. Och ett mindre problem som jag har nu är hans flöööötiga pannlugg. Och visst, jag började ju inte där ifrån början. Men vill ändå visa hur långt vi har kommit på vägen :) Så varsågoda! Ett litet filmklipp från igår:
Approach and Retreat kan du läsa om i en del av den inte än färdigkomponerade artikelserien, The friendly game.
Detta har givetvis tagit sin lilla tid, så filmen är bara en liten snabb genomgång. Man ska aldrig gå för snabbt fram, men detta har jag åstadkommit på 2 månader. Så somsagt, ta det sakta och försiktigt! Ett steg i taget :)

Kommentarer
Postat av: din fia

Stolt över dig!

2011-10-09 @ 20:23:14
URL: http://sofialovgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0