Harpos och min utveckling

Sedan projektarbetes slut så har jag haft min tränare, Naturligtvisabella ute en gång. Hon visade mig hur jag kunde bättra på inramning/balansering och hur jag lättare skulle ha honom "på plats" vid sidan av mig när jag går så har inte rusar iväg. Man måste med jämna mellanrum påminna honom om vilket avstånd som är okej osv, och det äv äldigt viktigt att man håller samma avstånd hela tiden. Så man liksom är konsekvent. Hon hjälpte mig då även med lite övningar som har fått honom mer lyhörd.
Har även påbörjat buga som nytt trick, har gått jättebra, och han kommer ner men han stannar inte riktigt där. Måste säga att han var mycket vigare är jag först trodde, och kan nog bero på att jag stretchar honom endel.
Har inte tränat alls mycket i övrigt, men däremot har jag varit nere med honom på SÄRK där han stod innan jag köpte honom. Var nere förra veckan och tränade tillsammans med sex andra i min grupp, miljröträning och kommunikation för en hästkarl som heter Thomas Ahlstrand. Han har tränat hästar i tex Arn filmerna och Klara filmen. 
Bara miljöbytet var träning nog kan man säga, men han skötte sig bra min pojke. Och clinicen var intressant, inte hur jag tränar min pojke helt och hållet, men principen är ju oftast likadan. Men det är bara lärorikt att höra andra åsikter.
Tror inte att det är så mycket mer som har hänt, är det nu någonting jag hat glömt som jag kommer på sen så fyller jag i det. Och är det någon som har någon fråga så är det givetvis bara att köra på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0